24 Aralık 2009 Perşembe

Motifmatikle Motif Yapımı


10 marifette şallarımı yayınlayınca sevgili Lavinya anlatım istedi. Aslında yine 10 marifetçi arkadaşımız Bahar çok güzel anlatmış. Değişik noktalarını anlatmak istedim. Öncelikle ip seçimi çok önemliymiş biraz önce tekrar anladım. Elimde başka bir markanın angorası vardı, kalın. Ben özellikle Alize tavsiye ediyorum. Mümkünse Batik Design Angora Gold. Alizenin düz renk Angora goldları da benim şallarımda kullandığım batikle aynı havayı vermiyor.

İpi seçtikten sonra sizleri benim kullandığım motifmatik, hiç manikür için kullanılmamış her zaman elişinde kullanılmış manikür makası, tığ ve ucu baklava dilimi şeklinde olan yassı iğnemle tanıştırayım. İğne önemli çünkü ben aparatla verilen plastik iğneyi kırdım, hazırda bu vardı ve daha rahat ettim.

İşte tembelliğimin kanıtı tek kat yapmak yerine ipin içinden ve dışından aldığım iki parçayı minicik bir düğümle birleştirip sarmaya başlıyoruz. Düğümü bu şekilde ortalarsak düğüm tam arka dikişin içinde gizli kalıyor (gitti bütün sırlarım).



Karşılıklı iki pime gelecek şekilde üçer kere sarıyoruz. İpimiz iki kat olduğu için tek katla altı kere sarmak gibi oluyor. Dedim ya tembel işi. Saat yönünün tersine doğru giderek devam ediyoruz.


Sarma işlemi bitti bile. Dıştaki pimler bitince içtekileride sarıyoruz. Bir sır daha sarma işlemi bitince ipi üç kere aparata tam sararsak ipimiz ziyan olmuyor, tam yetiyor, son resimde göreceksiniz. Bana motif yapmayı öğreten arkadaşım Nazente şal yapmaya başladıktan bir altı ay sonra bunu farketmiş. Banada söyledi. Bende sizlere. Eee ne demişler söyleme sırrını dostuna oda söyler dostuna.:)


Son sardığımız yerin tam kenarından ipi arkaya geçiriyoruz. Bu arada resim çekmeye çalışırken iç pimlerden biri sökülmüş farketmemişim. Kusura bakmayın artık. Şimdi farkettim.


Yine saatin ters yönünde devam ederek motifimizi dikmeye başlıyoruz. Şimdi arkaya aldığımız ipi saatin ters yönünde devam ederek bir sonraki aradan öne alıp, ilk battığımız yerden yeniden arkaya alıyoruz. Arka tarafta resimde görüldüğü gibi kalan ip boşluğunun arasından ipimizi geçirerek sıkıştırıyoruz. İp boşluğunu parmağımızı orada tutarak sağlıyoruz. Tümünü dikiyoruz.Sıkı sıkı neden plastik iğne dayanmadığı belli.


Aslında çoğunluk bu şekilde motifi bitiriyor, ama söküldüğünü duyuyoruz. Ben bunun için arkasını tığla çeviriyorum.


Bakın ip bu kadar arttı. Ziyan olmadı. Ya da yetmemezlik etmedi.


Önden görünüşü. Gecenin üçünde benim ipten bulabilseydim çok daha güzel görünürdü emin olun. Bu biraz kalın.
Umarım bu yazı merak edenlere ve örmek isteyenlere yardımcı olur.
Kenar birleştirmeleri örümcek yapamayanlar sahte örümcek yapsın. Benim şalların çoğu sahte örümcek.

http://www.10marifet.org/yazi/motifmatik-sallarim-2
http://www.10marifet.org/yazi/motifmatik-sallarim-1
http://www.10marifet.org/yazi/degisik-bir-motifmatik-sali
Ve sevgili Bahar'ın anlatımı için
http://baharinelleri.blogspot.com/2009/11/motif-makinas-kullanm-bol-bol-fotografl.html

6 yorum:

  1. Canım meslektaşım,İadeyi ziyaretine çok mutlu oldum.Blogunun takipcisiyim.Sevgilerrrrr.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel anlatmışsın ve fotoğraflamışsın çok açıklayıcı olmuş ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Desteğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Canım 10 marifette gördüm 4. şalın Erzincana gelmiş benim yaşadığım ile...Görümcen mi burada oturuyor...
    Çok sevindim,tanışalım...

    YanıtlaSil
  5. Evet görümcem Erzincan'da gelin. Biz gelince beraber görüşürüz. Eşinin ana caddede dükkanı var. Şimdiki adını bilmiyorum ama eski adı Tamayar saatçilik idi galiba, şimdi cep tlfnu satıyorlar.

    YanıtlaSil